lørdag 29. mars 2008

Romantiske komedier

Mammaen i huset har en svakhet for romantiske komedier- både i bokform og på film. Det startet med boken "Sammen" som jeg leste for ca ti år siden. I løpet av den tiden som har gått har jeg lest veldig mange flere av samme sjanger - på engelsk riktig nok, en fin måte å trene engelsken på. I løpet av våren vil to romantiske komedier ha premiere på kino - og begge baserer seg på bøker jeg har lest. P.S. I love you og The nanny diaries. I tillegg er alle de tullete shopoholic-bøkene i gang med å filmes også. Film og bok er aldri det samme, men i denne sjangeren er det sjelden at historien har en dybde eller stemning som ikke kan gjenskapes på film. Jeg må bare si jeg gleder meg litt jeg. Det er lenge siden jeg har sett gode filmer i denne sjangeren nå, så jeg venter spent.


Ingen kommentarer: