lørdag 30. august 2008

Jobbing

I dag har det blitt jobbet i Kaspers hus. Mor og far har tømt kjelleren for skrot og skrammel, fått vasket der og ryddet så man faktisk ser at det ER et gulv der. Og så har vi sørget for at det som står der er interessant. Når man arver et hus og barna er 6 generasjon som bor her sier det seg selv at det har blitt samlet på mye der opp gjennom årene. Og ryddet lite. Og i tillegg var det mye fukt der tidligere (nydrenert nå), så det var mye som kunne kastes. Det blir noen turer på fyllinga i nærmeste framtid.
Jeg må beskjemmet innrømme at formen kunne vært MYE bedre. etter en halvtime følte jeg meg andpusten. Men etter å ha holdt på i ett i elve timer etterpå sier jeg meg fornøyd allikevel.

Alt som var i kjelleren måtte vaskes, for noen uker siden pigget vi opp muren for å få satt inn større vinduer, så et godt luddent lag med finfint støv lå på absolutt alt. Men jeg er så glad for at vi har fått gjort denne jobben. Nå skal det ene rommet få nytt gulv, nymalte vegger og takplater - og vips har vi fått oss et ekstra lagerrom til alt som nå er stablet litt overalt!

Men resten av denne lørdagskvelden ligger vi i sofaen foran tv'n og slapper av med et glass vin!

Ingen kommentarer: