lørdag 13. desember 2008

Jarle Klepp

Nå har jeg nettopp hørt og lest ferdig "Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. Boka var like bra som jeg har hørt den skal være. Jeg lo og ble flau og irritert og sint over alt det Jarle Klepp styrer med i boka , og ble imponert over Renbergs fantastiske beskrivelse av ungdomstid på starten av 90 tallet, med karakterer jeg helt klart kjenner igjen. Likte denne boka like godt som Kompani Orheim, og nå kjenner jeg at jeg må få lest den nyeste boka, "Charlotte Isabel Hansen". Har allerede hørt fra flere at den er en fornøyelse å lese, gleder meg til det!

Vi så også filmen "Mannen som elsket Yngve" i kveld. Som vanlig tas det helt andre grep enn i boka, men det er virkelig mye som blir uklart for en tilskuer som ikke har lest boka- jeg er veldig glad for at jeg valgte å gjøre det først.

Og så et lite sidespor. Mye av boka har jeg hørt på lydbok. Og det mye banning i boka, ordet satan brukes MYE. Kanhende var det grunnen til at jeg trodde en kollega sa "Han Satan kunne hente...." mens det hun egentlig sa var "Han sa at han kunne hente...". Det var faktisk lydboka sin feil, altså.

Ingen kommentarer: