tirsdag 16. juni 2009

Nam!

(lånte bildet fra NRK)
Etter jobb har vi så langt rukket å:
  • hente jentene her og der og handle litt.
  • hente mannens foreldre + to tanter på flyplassen.
  • hatt besøk av en venninne av storesøster.
  • kjørt storesøster til en bursdag der hele klassen ble stående å vente på hovedpersonen hvis foreldre mente bursdagen begynte en halv time senere enn det sto på innbydelsen....
  • lage middag til hele den utvidede familien.
  • Kost oss lenge ved bordet med alle sammen. Og drukket et par glass rødvin.
Tilbake til den fantastiske kaka. Jeg begynte å tenke på at jeg skulle lage noe med rabarbra når familien kom hjem fra Spania. Vi har jo faktisk noen av disse i hagen. Så kom jeg til å tenke på at Weronica på bloggen En Mammas dag skrev om en rabarbrakake forleden. Og denne kaka bakte jeg i dag - den var helt fantastisk. Rett og slett. Superenkel og helt utrolig god! Og den falt i smak hos alle. Har du rabarbra i hagen så sett i gang!

Altså: Rabarbrakake!

3 kommentarer:

Heidi sa...

Rabarbrakake, ja! Det var lurt! Det tror jeg egentlig aldri jeg har smakt, bare tenkt på å prøve. Jeg venter liksom alltid på at eplene mine skal bli ferdig, jeg. Sånn at jeg kan bake eplekake. Kan du ikke ta med en rabarbrakake på jobben, da? :-D

C-mor sa...

Det burde jeg jo gjøre men da tror jeg at jeg må vente til de som er igjen er litt større - det gikk med ganske mange. Og det er bare igjen et stykke - 5 voksne og 2 barn hev innpå med kake:)

hh sa...

Effektiv ettermiddag! Det er utrolig hvor mye man rekker dersom man går inn for det, gitt!!