mandag 13. september 2010

Om å legge seg

En ting jeg er skikkelig dårlig på er å legge meg tidlig når jeg vet at jeg skal tidlig opp. Og det er ikke noe verre enn å legge seg tidlig, uansett. I går la jeg meg kl halv ti fordi jeg var trøtt. Og gjett hvem som har vært våken siden klokken fire i natt. Det er så lummert ute, og jeg fikk ikke til å sovne igjen. Jeg leste ferdig boka mi og etterpå gikk jeg på jobb. Hadde kanskje hjulpet med en seng i like luftige omgivelser som den på bildet (hentet fra Turiform sine sider).

Nå skal jeg tidlig opp i morgen. Men jeg tør ikke helt å legge meg. For det betyr at det blir travelt i morgen tidlig. Det blir travelt uansett. Om jeg legger meg nå eller litt senere. Og storesøster er småsyk, så jeg må kanskje våkne med henne i natt og. Jeg tror jeg bare sitter her jeg. Og venter til den store søvnen. Den kommer nok snikende sånn midt på natta, og da skal jeg snart opp igjen.

Dette var et burdehaværtisenginnlegg!


Ingen kommentarer: