onsdag 22. desember 2010

Dagen før dagen før dagen....

..og mye å gjøre. Det er bare å innrømme det, jeg er best på å være i siste liten. Og det går fint det og. Mangler fortsatt noen gaver, har ikke bakt alt jeg har tenkt. Vi har ikke satt opp juletreet eller vasket ferdig hus. Vi har ikke fått med oss en eneste julekonsert eller juleforestilling (bortsett fra julekonsert med fiolinspillende datter, men det kan kanskje telles med?), og vi har ikke fått laget pepperkakehus enda. Har også tenkt å kjøpe nye kranser til å ha utenfor og misteltein til å henge i taket. Men det er ikke gjort.

Men det jeg derimot har gjort er å levere julegavene personlig til min nærmeste familie litt lengre nord i landet i stedet for å bruke Posten. Mange koselige kaffebesøk, middager og kjøring hit og dit i en salig blanding. Jeg har kjørt gjennom et julepyntet Norge hva gjelder både snø og til tider nokså glorete julebelysning på husene både i Gudbrandsdalen og Østerdalen. Jeg har bakt med venninner og sett på Pakten med barna. Jeg har pusset sølvtøyet og prøvd meg på enda en honningkake (fortsatt ikke helt fornøyd med resultatet). Og vi har hengt opp julegardiner, fortsatt helt hvite men med glitter i stoffet. Veldig fine synes lillesøster som nok allerhelst ville vært prinsesse!  Har du ikke julegardiner kan det jo være ganske heldig med en egenprodusert variant slik som på dette bildet også. Men skal du rekke det før jul anbefaler jeg å sette i gang nå!
Bilde fra bloggen escapade!

Ingen kommentarer: