lørdag 25. oktober 2008

Kjolen

For noen uker siden spurte ei venninne meg om vi har noen spennende planer utover høsten. Ikke noe særlig, svarte jeg i farten. Men hvor hodet mitt var da kan man sannelig spørre om, for et enkelt blikk på kalenderen min sier at det blir noen festligheter framover.

Blant annet en tur til Sandnes for å feire tidligere nevnte venninnes 35-årsdag, en tur til Vestlandet for å være med på 15-årsjubileum på min tidligere folkehøyskole (og vi rister på hodet og sier "er det alt så lenge siden vi gikk der?"), Bragefest (gleder meg!), en annen fest og to julebord...Også jul og alt som hører med da. Så da kom jeg på at jeg måtte ut å shoppe i dag (jada, forsatt noe å gjøre ferdig her hjemme....), så da dro mor og far ut på senterferd, med barna trygt passet på av Farmor.

Shoppe fordi jeg trengte:
1) En gave. Kom tomhjemt hjem - hva i alle dager skal jeg kjøpe?
2) Kjole. Helst en som kan være med her og der, få meg til å føle meg fin, være lettstelt, lett å ta med... Og jeg tror jammen jeg fant den! Nå er det slik at det vil være helt forskjellige folk i de ulike anldningene, så derfor kan den kanskje redde meg. Svart og enkel, men ganske fin, synes jeg. Problem solved. One dress -fits all!

Men forresten...jeg kommer sikkert til å trenge nye sko, nye smykker, ny veske...

Ingen kommentarer: