torsdag 26. februar 2009

Gjensyn med Harry



For to år siden kom den siste boka om Harry Potter ut. Det var en etterlengtet bok, men det var også vemodig å avslutte dette kapitlet av min tid med Harry! Helt ferdig er man jo ikke, det er jo fortsatt noen filmer som er under produksjon, jeg gleder meg masse til Harry Potter and the Half-Blood Prince som kommer til sommeren, nærmere bestemt 17 juli.

Storesøster har jo under oppveksten fått med seg at det er en helt som heter Harry Potter, men hun har ikke fått sett filmene. Hun sover dårlig dersom hun har sett en skummel film, så her har vi holdt litt tilbake med denne. Jeg har lovt henne at når hun blir 8 -ÅTTE år skal vi lese den første boka, for så å se filmen. Og det gikk opp for meg for noen uker siden, at det er jo...NÅ!

Så vi er i gang. I går leste vi et kapittel av "Harry Potter og de vises sten", men i dag leste vi atskillig flere, faktisk satt vi her og leste i over en time. Det er altså så utrolig gøy for meg med dette gjensynet at jeg klarer ikke helt å legge fra meg boka jeg heller. Det er virkelig ikke noe bedre enn å lese noe høyt som man liker så godt selv. Det er 10 år siden sist jeg leste denne boka, og jeg er allerede helt inne i stemningen, humoren, og vi kommer til å få noen flotte lesestunder sammen de neste ukene, Storesøster og jeg. Til og med pappaen blir sittende å lytte på oss!

1 kommentar:

Heidi sa...

Jeg sliter fortsatt med dette innlegget på pc-en min! Må klikke direkte på innlegget for å få kommentert. Men videoklippet ligger perfekt på siden!

Men altså Harry Potter, ja. Jeg har helt klart en ting for Harry og elsker filmene! Jeg hadde bestemt meg for å lese alle bøkene før den nye filmen kom i desember. Jeg har lest de fem første høyt før, men ville nå lese dem om igjen for meg selv. De to siste har jeg ikke lest i det hele tatt ennå. Men så ble filmen utsatt. Og jeg begynte å slite med å lese. Tror jeg har holdt på med bok nummer fem i et halvt år eller så! Men Pia har også begynt å lese bøkene. Og i racerfart er hun nå i gang med bok nummer tre. Jeg bør kanskje klappe sammen pc-en og lese istedet...