torsdag 21. januar 2010

Indianerbursdag

Det ligger an til en av "vårens" travleste uker i neste uke, og i tillegg til mye å gjøre på jobben setter vi også igang med enda mer kveldsaktivitet. Og som om ikke det er nok fyller storesøster ni år neste lørdag og har bestemt seg for at det skal være indianerbursdag her hjemme. Ikke mindre enn hele klassen + ekstra venninner skal vi be inn. En hel masse barn kommer altså hit, i følge storesøster. Og det er jo en hyggelig tanke, da. Fordelen med at det er en lørdag er at ikke alle er hjemme i helgene, tenker jeg...

Litt småstresset i forhold til plassen foreslo jeg at vi må legge ut masse tepper på golvet og være indianere -og den ideen kjøpte hun med en gang. Så vi har altså litt som skal på plass. Teppeideen kommer opprinnelig fra Mia I Myra, vi håper det fungerer fint innendørs også.
Tepper har vi. Pocahontasfilm er kjøpt inn - her må vi ha litt avledning ellers har vi mistanke om at dette blir i overkant mange å håndtere på en gang. Vi kan stille klar med krigsmaling - to striper på hvert kinn kan vi lage. Mat blir nok vanlig pølse og lompevariant - evt. pizzasnurrer og tortillachips... Kaker kan jo være det vanlige - muffins med indianerfjær? Her er altså mulighetene fortsatt åpne, og jeg kjenner meg en smule fantasiløs. Derfor - hvis noen har morsomme forslag til oss så kom gjerne med dem!Jeg tror vi kan trenge litt hjelp:)

1 kommentar:

hh sa...

Ugh, ugh! Har brukt opp ideene mine, jeg! Men hva med pil og bue på sett og vis? Det er da indianeraktig, i allefall! Dart med sånne kuler, da kanskje? Eller kanskje man kan lage telt? Nå er det like før jeg blir festarrangør, kjenner jeg... :-)