lørdag 27. mars 2010

Bokpåske

Til tross for et par arbeidsdager til uka er det ikke fritt for at påskestemningen - og feriefølelsen er til stede i Kaspers hus. Og med påskefølelsen hører også forventningen om å få lest noen bøker.

Her i huset leses det som bare det om dagen. Men den som leser mest er altså ni år! I går lånte jeg med meg 7 bøker hjem fra jobb. En ny bokserie som heter Regnbueøya så ut til å være en fin serie for storesøster i påsken. Og gjett om den traff - nå har hun lest 4 av bøkene og har knapt tid til å sove. Men vi må nok finne noen flere bøker hvis hun skal holde på i dette tempoet....

Lillesøster elsker de nye bøkene om Tambar- som er den nye barnebokserien av Bringsværd. Vi må nok lese de et par ganger til før vi får lov å levere dem tilbake til bibloteket. Men det må jeg si som voksen - disse bøkene er veldig søte og morsomme.

Mannen leser endelig Havets katerdral, som jeg vet han vil like og derfor har foreslått mange ganger for han. Og jo da, han liker den veldig godt så langt.

Men selv må jeg rett og slett få avsluttet bøkene jeg leser på nå, som er :
  • Miriam Kristensen / Et rikt liv
  • Karl Ove Knausgård /Min Kamp (1)
  • Marian Keyes / The brightest star in the Sky
...og et par til. Men det har jeg stor tro på at jeg klarer med alle de fridagene som ligger og venter. For det ser jo ut til at det skal regne hele tiden, og da får jeg masse tid til å sitte inne og lese. Men aller helst ønsker vi oss selvfølgelig masse sol slik at vi kan sitte i solveggen og kose oss!

Hvilke leseplaner har du for påsken?

1 kommentar:

hh sa...

Det er så mye at jeg ikke kan nevne alt her! Med andre ord veldig realistisk at jeg klarer å komme meg gjennom lista!