lørdag 15. mai 2010

Enda mer hageprat

Så har jeg også skapt min egen hagestemning på Bohus for å vinne hagemøbler for kr.10.000,- . Ikke meg i mot, i dette sekund står min kjære og forlenger verandaen så den blir dobbelt så lang. Vi har gledet oss over hvor fin innkjørselen ble i hele dag (enda vi mangler et lass til) og vi ser at det ENDELIG begynner å komme skudd på trærne. Det har regnet, men temperaturen er veldig behagelig. Men altå - Bohushagen - her er mitt bidrag, det er en morsom liten sak og det er bare å drømme i vei!
Men inspirert av dette tok jeg med meg kameraet ut og her kommer min egen private lille nåværende variant i form av en kollasj:

Men jeg må legge til - det blomstrer ikke i hagen enda og rosene er trygt plassert i vaser inne. Men skikkelig fine var de og 69,- for 20 stykker var ingen upris! Gårsdagens arbeid ser dere i form av steinen som ligger rundt trappa! I dag har det regnet men når de er tørre er de nesten hvite, får nesten litt følelse av sjø av å se på dem. Og på trappa har jeg sannelig fått planta litt i potter - buksbom og fioler, de holder seg greit på kalde netter også. Og bak i hagen har vi laget noen litt merkelige bed! Ett med jordbær og ett med blanding av rosa blomster. Dette gjorde vi rett og slett for å se om vi får det til. I og med at mor i huset har et svært anstrengt forhold til metemark var det storesøster som måtte til pers når bedene skulle graves. Supert å få litt hjelp!
Og derfor ble hun litt bekymret for at de glemmes når gresset skal klippes og laget varselskilt:
"Ikke klipp her med gressklipperen, eller noe annet for den sags skyld"! Det bør gå fint nå! Øverst til høyre ser dere lykta som henger oppe på verandaen. Den bærer bud om fine varme kvelder der oppe og jeg gleder meg allerede!

1 kommentar:

hh sa...

He, he! Du og meitemarker! Dette blir bra!