lørdag 5. desember 2009

Julegaver

Mens noen synes det er tungt å komme igang - en følelse jeg kjenner igjen - har vi fått unna masse av julegavshoppingen i dag. For noen år siden begynte vi å sette av en dag - en hverdag - i desember hvor vi kun fokuserte på julegavehandling mens barna var i barnehagen. Mangel på flere fridager dette året har gjort at vi måtte gjøre dette på en lørdag i år - så vi kom oss opp i gryninga og forlot med god samvittighet jentene hos besteforeldre som sto klare med pepperkakedeig og juleaktiviteter. Ruta var lagt og planene klare -og mens timene løp avgårde fikk vi handlet inn masse som vi var på jakt etter. Kunsten er å dra tidlig til det travleste senteret og så finne de litt mer avsidesliggende etter hvert. Deilig å komme hjem og vite at det meste er i boks! Man kunne muligens spart penger med å følge litt med under alle salgsfestene på de ulike sentrene på høsten, men vi er ikke laget helt slik. Tradisjonen med handledag fungerer helt supert for oss - vi er fokuserte og målrettet og får unna nesten alt på en gang. Og i tillegg er det veldig koselig!

Og det beste med slik shopping - det er lettere med hurtige avgjørelser når vi er to (og vi pleier å bli enige). Og vi finner alltid noe fint til oss selv også... Jeg er fornøyd med mine nye boots, jeg :D

2 kommentarer:

Heidi sa...

Bortsett fra at linken i bloggen din ikke fungerer helt... ;o)

Men NÅ er jeg iallefall i gang med julehandelen! Tre julegaver ferdig (pluss to forsinka bursdagsgaver...) og bare 17 to go! :-P

C-mor sa...

Så bra, da er du igang:) Og nå er linken fiksa, takk for at du sa fra!