mandag 2. juni 2008

Bulderogbrak

I Kaspers hus er det stadig bulder og brak. Og her om dagen klarte ikke mamma og pappa i huset å la være å le, selv om yngstejenta begynte å blø neseblod av påfunnet sitt. Følgende skjedde: Alle i familien står i kjøkkenet. Vi står og prater om noe, og med ett får vi øye på henne, snart fire år, som forsøker å klatre horisontalt. Hvordan kan hun ha tenkt...hmmm, denne åpningen mellom skapet og veggen ser like lang ut som meg. Hvis jeg setter begge armene i skapet og flytter begge bena opp på veggen står jeg sidelengs?
Jeg skal ikke tillegge datteren min en slik kløkt, men når vi ser på henne står hun med to armer på skapet og det ene benet mot veggen:Mor og far i kor: "DU MÅ IKKE....". DUNK!
Hele jenta detter rett ned i det den siste foten løftes opp, nesen er det første som treffer gulvet, derav neseblodet. Og dermed - HYYYYL! Etter litt trøst (og dårlig skjult latter blant oss voksne), kommer stjernekommentaren:
"Men det gikk bra når jeg løfta den ene foten".

1 kommentar:

hh sa...

Pågangsmot er en utmerket ting å ta med seg videre i livet. Og hvem lar seg egentlig stoppe av litt neseblod i ny&ne? Kanskje var hun inspirert av en tegneseriehelt med rød og gild drakt:)