fredag 13. juni 2008

Tortilla


Jeg snakker ikke om en meksikansk potetlefse. Ikke i det hele tatt. Jeg snakker om en av mine absolutte favoritter i Spania. Jeg overraskes stadig av nordmenn som har vært i Spania og ikke aner hva jeg snakker om. Men dette er virkelig noe å smake på. Man blir fort hekta. Og så er det mat som barn ofte liker også, og det er jo en fordel.

Tortilla de Patatas er en fantastisk potetomelett, som kan kjøpes de fleste barer og kafeer i Spania. Dette er den helt perfekte tapasen - ingen over og ingen ved siden. Å sitte på en koselig uteservering med en kopp cafe con leche og en racion (litt mer enn en tapasbit) tortilla (uttales tortija) gjør meg lykkelig. Og snart gjør jeg det. Om 9 dager reiser vi på ferie til paradiset vårt, og denne gangen skal vi være der i 3 uker. O' lykke! Da blir det mange muligheter til å spise tortilla igjen.

Ingen kommentarer: