onsdag 30. juni 2010



"Jeg liker all slags musikk jeg" sier niåringen vår. Hun har skjønt at noen liker noen ekstra godt, men selv liker hun det meste. Alt fra Disney, men samtidig kan hun godt synge på Raga Rockers i bilen sammen med pappaen sin. Det er godt mulig at det er mammaen sin hun har det fra. I dag hørte jeg meg gjennom en samle-cd fra 80-tallet på Spotify. Og der var det mye som vekket minner. Jeg husker godt at jeg "digget" Guns'n'Roses, Poison, White Lion og Def Leppard i femtenårsalderen. Men jeg husker også at jeg på samme tid var veldig fan av New Kids On the Block. Det er kanskje helt vanlig å ha en allsidig musikksmak.

Det jeg definitvt aldri har likt er danseband og jazz. Det treffer meg overhodet ikke. Men storesøster synes at "ingen er så nydelig som du" med Tor Endresen er en av de aller fineste sangene hun vet, så helt like er vi altså ikke (for meg er dette danseband nok). Hvilken sang vi skal nynne på mest i sommer vet jeg ikke, men sommeren mellom 8 og 9 klasse var den siste sommeren jeg var med foreldrene mine på ferietur. Vi bodde i telt på Øland i to uker og jeg savnet storesøsknene mine veldig. Jeg tror jeg stort sett hørte på walkman hele tiden, og det gikk i Roxette og Def Leppard. Her et sommerminne fra den gangen - gode gamle Hysteria!

Ingen kommentarer: