torsdag 10. juni 2010

Sex and the city - toern.

I dag fikk jeg en fin bursdagsgave! Kinotur med en venninne og vi så filmen "alle"" jenter har tenkt å se i sommer. Og tross alle dårlige anmeldelser og overdrevet hausing - jeg har kost meg. Masse!
Fascinerende hvordan en tv-serie kan utvikle seg til noe så stort, og fortsatt holde seg aktuell i år etter at den sluttet. Jeg elsket å se igjen "jentene", koste meg underveis mens de skiftet antrekk og etter hvert land og lo en hel del! Skuespillerne har blitt eldre og det kan man se på dem, men allikevel fungerer det fortsatt, der de går rundt i sine flagrende gevanter og høye hæler.

Ja, historien er litt vel kalkulert til tider, ja, Samantha blir framstilt som litt for drøy og korttenkt og er litt mindre gjenkjennelig på grunn av dette, og ja, en liten følelse av Olsenbanden snek seg inn i et klipp der også, men allikevel, deilig film å kose seg foran!

Og Miranda gir visse assosiasjoner til barnebokfiguren Felix som reiser rundt til alle verdens land når hun hele tiden posjonerer ut kunnskap om Abu Dahabi som hun har plukket opp gjennom reisehåndbøker, men ellers er hun som hun skal være!
Og det beste av alt er vel at man blir så inspirert av klærne og interiørene. Jeg kommer ikke til å løpe rundt i butikkene etter sko med 10 cm høye hæler underveis, men jeg fikk litt lyst på en fin buksedress. I tillegg ble jeg ganske fascinert av badet til Carrie og Big - man ser det så vidt i enden av garderoben. Her hjemme er vi midt i oppussingen av badet så jeg er litt ensporet om dagen. Har du lyst til å se mere av interiørene fra filmen kan du ta en titt inn hos Elle Interiør.

Ingen kommentarer: