fredag 27. august 2010

Gammel helt


En samtale i sted fikk meg til å gjøre et søk på nettet. Jentenes morfar, pappaen min, spilte i rockeband som ung. Det er jo litt fascinerende, og det slo meg at jeg burde google opp hans gamle band. Kanskje noe av musikken ligger på nettet? Det har jeg ikke funnet, enda. Men jeg fant ut at bandet, og pappas navn, er listet opp i http://www.rockipedia.no/. Det er litt stas, kjenner jeg. Enda gladere var jeg når jeg fant ut at det er gitt ut en samlecd der en av "låtene" er med - og at vi har denne cd'n på jobben min. Faren min døde for noen år siden, og derfor er jeg så lite oppdatert på denne utgivelsen.

Rockipedia er en portal for Norsk musikk, og er ut fra det jeg kan skjønne bygd opp på samme måte som Wikipedia. Rockheim er et nyåpnet nasjonalt museum for pop og rock i Norge, og ligger i Trondheim. Det er nok ikke fritt for at vi må innom der neste gang vi er nordover, for det er jo litt stas for jentene (og meg) at bestefar er på museum!

1 kommentar:

hh sa...

Veldig morsomt! Så bra at du fant det ut, da! Skal se at de musikalske genene har gått i arv!