fredag 24. oktober 2008

Med stjerner i øya...

...gikk to små jenter ut av kinosalen i kveld. Storesøster og bestevenninna var på kino og så High School Musical 3. Storesøster har ventet en god stund på denne filmen, og nå var vi der faktisk på premieredagen. Jentene syntes filmen var superfin, øynene strålte, og de satt virkelig og kroet seg i setene sine.

For de som skulle lure - de som har sett HSM 1 og 2 vet hva de har i vente. Det er 3-året på High school, framtidsvalg skal tas, avslutningsforestillingen skal spilles, og dette er Amerika, så selvfølgelig er PROM et tema. Men filmen er en eksplosjon av farger, dans og sang, og underholdende i den sjangeren den er. Full av klisjeèr, ja, men det er jo forventet?
Det spørs om ikke temaet high school og avslutning blir så ukjent for 7-åringer at det hadde vært like greit å se filmen på originalspråket. Vi så filmen med norsk dubbing (sangene synges på engelsk), jeg synes det funket helt greit. Jeg tenkte at det var morsomst, siden jentene ikke kan engelsk enda, men min trøtte men dog så lykkelige datter sa etterpå at hun heller ville sett den på engelsk fordi hun var vant til det. Men allikevel, jeg tror det er svært mange av de yngre tilskuerne som ville gitt den gode terningkast. Og det er jo Disney det, de veit hva de gjør!

3 kommentarer:

hh sa...

kjenner jeg fremdeles er litt skeptisk, jeg... !! Men vet om ei til som ikke kan vente til søndag!

Heidi sa...

Tror man får akkurat som forventet, jeg! Barnas Mamma Mia. Vi får vel ta oss en tur til uka eller noe vi også. Eller kanskje jeg skal sende far? Siden han gikk glipp av Mamma Mia, mener jeg. Han griner på film uansett hvordan den er... ;o)

C-mor sa...

Heisan heidi, Mamma Mia for barn er akkurat den sammenligningen jeg gjorde. Bare at her kan de faktisk SYNGE og DANSE;-)