lørdag 18. oktober 2008

Steder jeg vil dra til


Åh, det er mange steder jeg kunne tenkt meg å reise til, men det er spesielt to byer jeg drømmer om. Den første er Barcelona! Her er nemlig jenta som har vært i store deler av Spania men aldri klart å komme seg til Barcelona. Så det håper jeg vi får til snart - kanskje allerede til neste sommer? Billettene til en varm sommerferie er allerede kjøpt og betalt. Alle sier byen er helt fantastisk -så hva er det vi venter på...?

Og så er det New York! Jeg har faktisk vært der en gang - jeg har kjørt gjennom byen i buss, og var på fullstendig feil plass til feil tid og derfor ga jeg rett og slett blaffen. En lang historie om en flytur som ble uendelig mye lengre enn den skulle. Men nå har jeg veldig lyst til å oppleve byen Masse kultur, masse shopping, masse steder man kanskje kjenner igjen - det kan da ikke være noen annen by man har flere referanser til uten å ha vært der? Friends, Sex in the city, Central Park som alltid dukker opp i filmer med New York som ramme. Og alle bøkene jeg har lest der handlingen foregår i New York. Jo, jeg hadde gjerne tatt meg en tur til det store eplet.

Tror nok kanskje jeg kommer meg dit snart, jeg deltok i en konkurranse på Platekompaniets sider der premien er en shoppingtur til New York. Og optimist som jeg er tror jeg alltid at det er jeg som kommer til å vinne;-) Har du lyst på en tur så prøv du og - her finner du konkurransen.

1 kommentar:

hh sa...

Jepp - da blir det vi to som reiser til New York! vinner du, kan du ta med meg, vinner jeg, tar jeg med deg. Da blir det shpooing, sightseeing og sladder om FIA :)Og Barcelona.. hvilken by altså!! (sukk..)
Vil VELDIG GJERNE dra tilbake NÅ!!