torsdag 13. november 2008

Kvelden som forsvant

Dette skulle bli en skikkelig kosekveld, jeg kom hjem og fant en ny utgave av interiørmagasinet Maison i postkassa mi, og hadde med en morsom film hjem. Etterhvert var planen å jobbe litt. Og så gå å legge seg!

Innimellom alt annet som også skal gjøres, være sammen med barna, legging av barna, klesvask etc.

Men hva skjedde?
Vi kom hjem.
Jeg lagde middag og vi spiste.
Jentene gikk opp for å se barnetv.
Jeg la meg på sofaen fordi jeg var litt trøtt.
Og vips var klokka halv åtte, jeg sto fortumlet opp og trodde jeg hadde forsovet meg, jeg skjønte virkelig INGEN ting.
Så kommer lillesøster ned en tur, riktig fornøyd med at ingen hadde avbrutt tv-tittinga! Først DA skjønte jeg at det var fortsatt kvelden.

Og leggetid for jentene ble selvfølgelig litt senere enn normalt. Jeg sover nesten aldri middagshvil, først og fremst fordi jeg ikke får det til, men også fordi jeg blir helt utafor når jeg først gjør det. Som i dag. Jeg var helt i svime mens jeg badet jentene, matet dem og la dem. Og brukte nesten enda en time til på å komme til meg selv, med en kopp kaffe og litt tv-glaning. Og så har jeg fått jobbet litt. Men nå må jeg legge meg igjen. Jeg gleder meg til en rolig kveld i morgen med bladet mitt...

Ingen kommentarer: