lørdag 16. oktober 2010

Nye tider - eller noe midt i mellom.

(Noe å drive med i helgen....)
Det er noe som skjer sånn i midten av oktober, sånn etter høstferien. Sommerfølelsen slipper fullstendig taket og det er skikkelig midt på høsten. Alt som har bidratt til moro og hygge det siste halve året skal ryddes bort og gi plass til andre nødvendigheter. Trampoline og hagemøbler skal stables bort og om ikke lenge er det ski og akebrett som kommer til å fylle opp plassen utenfor huset. Raka brukes flittig for å samle sammen alt løvet. Snart er det snøskuffa som skal stilles fram.

Det er fortsatt akkurat passe lenge igjen til jul. Det er ikke noe som haster, men det er ikke så mange uker til igjen heller. Favorittseriene har gjerne kommet fram til fjorårets thanksgiving og juleepisoder på denne tiden (sist uke: Greys Anatomy, En moderne familie og How i Met Your Mother). Julevarene er stilt ut i butikken, men enn så lenge velger vi å overse det. Her er interessen langt større for at det er Halloween om to uker.

Det blir kaldere i huset. Det er lenge siden vi brukte ekstra varmekilder. Og hvordan var det nå, kjøpte vi ny vifteovn i fjor eller var det bare noe vi snakket om?  Hvor var det nå vi satte cherroxene som var så store men som nå passer?


Det er egentlig en fin tid dette også. Fargene er på sitt sterkeste og vi kan gå ut og nyte dem. Eller jeg kan snike meg opp før resten av familien og sette meg godt til rette i hjørnet og titte ut på rimfrosne trær og tak mens jeg koser meg med kaffen og boka mi en lørdagsmorgen. 

Ingen kommentarer: