fredag 30. januar 2009

Hurra for Storesøster!


Hvor ble all tiden av? Storesøster fyller åtte år i dag, og begynner å bli stor jente. Borte er den lille kosejenta som satt med stort bustete ullhår og tittet forvirret på oss når vi sang bursdagssang på senga. Nå er det i stedet en jente som ligger klar i senga og venter på oss og smiler pent til vi er ferdige med å synge.

Det er faktisk åtte hele år siden den kalde januardagen hun kom. Åtte år siden min første barsepermisjon og åtte år siden vi sa ja til alle som hadde lyst til å komme innom fordi vi var så stolte , noe som resulterte i at vi hadde besøk omtrent hele tiden de tre første ukene. Og åtte år siden vi satt inne i ukesvis fordi det var så kaldt at vi ikke kunne trille ute med den nyfødte jenta vår. Og på en måte kjennes det som en evighet siden, men samtidig ikke. Dette er nære minner tross alt som har skjedd i tiden etterpå.
I dag er det nok en kald januardag. Storesøster har turdag på skolen, så vi er spente på om det virkelig blir en dag i skogen for henne. Vi vet i allefall at det blir en tur ut for familien i løpet av helga. Storesøster fikk nemlig skøyter av oss i bursdagsgave, og hun ble veldig fornøyd. Se så fine de var! Jeg hadde håpet at pappaen fant slike med pelskant for å få en skikkelig klassisk "schwung" over det hele, men disse var jo ganske fine. Og varme!

P.s. Du som tipset meg om å kjøpe skøyter i gave -tusen takk:)

2 kommentarer:

hh sa...

Gratulerer med dagen, jeg glemte det helt jeg, trodde det først var i morgen..
Jeg skal IKKE vise fram disse skøytene for de håpefulle her i huset, da har vi det gående!
Men gilde var dom, åkke som.
Hipp hurra for mor også. Ta et glass vin og legg beina på bordet!

Heidi sa...

Gratulerer med bursdagsbarn og jeg må si at de skøytene var skikkelig, skikkelig fine! :o)