fredag 9. oktober 2009

Uka som gikk

Mandag: Noen ledige timer på ettermiddagen ble gledelig nok brukt til en kinotur med en kollega. Filmen var Julia og Julie, en kjempesøt feel-god film med alle de riktige ingrediensene. Her er det masse matlaging -man kan få lyst på noe godt på vei ut av kinosalen. Velspilt av Meryl Streep og Amy Adams, jeg var så fornøyd etter denne kinoturen! Høstkos!

Tirsdag: Endelig har vi fått trukket om spisestuestolene våre - fra gusjegrønt til hvitt. Og de er i tillegg blitt veldig mye bedre å sitte på. På tirsdag fikk vi de fra møbeltapetsereren. Nesten som nye.

Onsdag:
Måtte vi ut og kjøpe flere røde og blå perler.....

Torsdag:Storesøsters perleprosjekt ble ferdig etter en ukes intens perling. Ordet "prosjekt" er det hun selv som har brukt, og ideen kom etter at hun hadde laget et ansikt etter en oppskrift. Resten fant hun på selv. Fin, ikke sant? Det er mange perledeler som er strøket sammen her. Linjalen er 30 cm. Mor i huset vil ramme den inn, men storesøster er ikke helt enig, så her blir det nok litt diskusjon;)

Fredag:

På vei hjem etter et møte gikk jeg forbi Pascal med alle de fargerike macronene i vinduet. Disse søtsakene har jeg lest masse om i ulike blogger, men aldri smakt, og det var det på tide å endre på. De var mye mykere enn jeg hadde trodd, og veldig gode. Jentene fikk selvfølgelig være med på smakingen i kveld, en liten smakebit av hver farge ga oss alle hver vår favoritt!

God helg!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Hehe, du har vært litt flinkere til å hente fram det positive fra uka enn meg! ;o)

Stolene ble lekre og perleprosjektet veldig flott! Jeg støtter mor i at det bør rammes inn. Sånne perlesaker har en lei tendens til å knekke hvis de ikke blir tatt ordentlig vare på!

Pascal skal jeg definitivt holde meg laaangt unna! :o)

hh sa...

Fine bilder, Cecilie. Og stolene ble rålekre, så da var det vel verdt prisen, ikke sant? ;=)