søndag 29. november 2009

1.søndag i advent

Så tenner vi et lys i dag, vi tenner det for glede...adventstaken er tatt fram og det er stjernene i vinduet også.

Dagens...

...adventsfrokost: Ble inntatt i ca. 13.00. Syk lillesøster ga urolig natt og behov for å ta igjen litt søvn for begge foreldrene. Ett lys ble tent uten lillesøster, som lå til sengs, godt pakket inn i dynen sin.

...nedtur: At planer måtte forkastes på grunn av sykdom.

...opptur: Da storesøster og jeg tok oss en tur på årets julemesse på Husebytunet. Der var det masse fint og perfekt førjulsstemning - det eneste som manglet var snø. Storesøster fikk seg nye fine strikkevanter.

...handel: Vi kjøpte flere fine ting på messa men endelig fikk vi kjøpt oss det lille juletreet - på plantasjen. Der var vi nemlig ikke i går.

...mest stemningsfulle: Storesøster og jeg fikk med oss årets julegrantenning, gikk den tradisjonelle turen rundt treet og møtte alle de andre som vi alltid treffer her. Jeg vet ikke om det er fordi jeg fortsatt er litt trøtt og sliten etter all byttingen av sengetøy i natt eller om det er fordi jeg er eldre, jeg fikk i allefall en tåre i øyekroken av Deilig er jorden.

...sosiale: Vi møtte masse kjentfolk både her og der, begge to. Alle i samme gode stemning. Koselig!

...andre opptur: Til middag ville lillesøster sitte sammen med oss, feberen har roet seg og matlysten er på vei tilbake.

Så det ble en fin adventssøndag, tross alt.

1 kommentar:

Heidi sa...

Jeg håper du legger ut bilder av det lille juletreet! Fortsatt god bedring til Lillesøster! :o)