mandag 15. februar 2010

Dagens

Det var en slik dag der jeg våknet grytidlig på morgenen uten å få sove igjen. Der bilen vi parkerte i byen når det var masse snø viste seg å være feilparkert og vi fikk bot når vi hentet den igjen tidlig på morgenen.

Noe ble riktig så bra, men det ble en slik ettermiddag der vi knapt rakk å spise middag før vi skulle videre. Der pappaen og lillesøster tok med seg alle husnøklene og den bilnøkkelen som virker til bil nr. 2 da han og lillesøster dro på balletten. Slik at storesøster og jeg måtte være kreative. Vi kom oss av gårde til tegnekurset etter lån av egne husnøkler hos naboen og diverse uling på grunn av bilalarmen som nesten ikke gikk an å skru av. Men det gikk til slutt.

Men det var også en slik dag der vi så at vi måtte ordne litt med skolesakene til storesøster - så da måtte vi ut og fylle opp lageret med gode gråblyanter og bokbind. Men det har man ikke i butikker i februar. En på Nille kunne gledesstrålende fortelle meg at de får det i august. Som om ikke vi vet det? Men jeg fant bokbind på lekebuttikken, det femte stedet jeg spurte.

Og det ble en slik dag der kvelden ble brukt til å sette bokbind på 5 bøker og sy igjen hullene i storesøsters skibukse. Jeg må bare si det, nå føler jeg meg ferdig med denne dagen. Helt ferdig!

1 kommentar:

Heidi sa...

Sånn teoretisk, siden skolestart er i august, burde de vel hatt bokbind nå? Og være utsolgt i mai? ;o) Gråpapir funker jo glimrende det også, da. Og det kan man tegne så fint på selv! Men kanskje ni-åringen ville ha noe litt finere? :o)