søndag 21. november 2010

Snøen laver ned....

Tilfeldig? Jeg tror det. Men allikevel et litt pussig sammentreff at storesøster leser ferdig boken "Hei, det er meg" av Nina Grøntvedt samtidig som jeg har hørt meg gjennom juleplata til Kurt Nilsen. Han synger "Stjernesludd" som opprinnelig er en sang fra Dum Dum Boys og som er veldig fin, og derfor søker jeg opp denne på Spotify og spiller den høyt i  stua her hjemme. Jeg har fått med meg at Dum Dum Boys nevnes i boka, men ikke i hvilken forbindelse. Men så hører Storesøster dette og det er sangen som det står om i boka. 

Forøvrig den BESTE BOKA HUN HAR LEST og dessuten veldig spennende. Jeg har så vidt kommet i gang med boka for å se hva det er hun liker så godt at hun leser seg gjennom 300 sider. "Hei, det er meg" er en dagboksroman om Oda på 12, venninneforhold, irriterende småsøsken, pinlige voksne og en forelskelse i Arne Svingen. "Oda og Helle er bestevenninner og liker nesten bare de samme tingene. Plutselig er de uvenner, og Oda har mistet sin aller beste venn i hele verden."

Det aner meg at jeg treffer på flere referanser fra Dum Dum Boys men jeg leser boka, da tittelen på boka er den samme som en av bandets sanger.  Forfatteren står også bak boka "Kattekidnapperen" som også har vært en storfavoritt hos jentene her hjemme. Og sangen er veldig fin!

Ingen kommentarer: