torsdag 28. august 2008

Lest

Det har blitt endel lesing i sommer, og på langt nær alle bøkene er nevnt i bloggen. Her en kort liste over bøker som jeg absolutt vil anbefale videre (og det får jeg jo anledning til på jobben også;-)):
So, here it goes:
Fredagsstrikkeklubben/Kate Jacobs: Lun chick-lit som passer godt på sene høstkvelder!
Havets Katedral/Ildefonso Falcones: Spennende bla-vender, en historisk roman det er lett å leve seg inn i! Og handlingen foregår i 1300-tallets Barcelona!
En rekke avbrutte forsøk/Selma Lønning Aarø: Herlig liten bok der forfatteren forteller om sin barndom, slik hun husker den, mens mor står over skuldra og korrigerer -"det var da ikke slik..." Lettlest og svært leseverdig!
Venstre hånd over høyre skulder/Selma Lønning Aarø: Denne damen seiler opp til å bli min norske favorittforfatter. Boka er stillferdig og allikevel så direkte, enkel men allikevel med så mange lag. Må leses! En helt nøktern skrevet tekst fikk tårene mine til å trille, fire menneskers historie flettes sammen til et helt bilde for leseren - jeg ble imponert.
Slam/Nick Hornby: Hørte denne på lydbok, og det fungerer nok bedre enn å lese selve boka, da det er et svært muntlig språk. Sam på 16 år skal bli pappa, og det er ikke bare bare når alt du egentlig bryr deg om er å skate. Underholdende og lettlest bok fra Hornby.

Ingen kommentarer: