søndag 17. mai 2009

Perfect moment


Jeg opplevde et "perfect moment" i dag. Et slikt øyeblikk man drømmer om når man steller til fest eller andre ting. Når man ser for seg hvordan ting skal bli. Gjerne basert på amerikanske tv-serier som Gilmore Girls, Brothers and sisters - noe med en stemning. Og oftest blir det jo aldri helt som man tenker.
En travel 17 mai har det vært, men tradisjonen tro var det grillfest hos oss. Bordet var dekket på, grillen var varm. Potetgratengen var akkurat ferdig, champagnen sto på bordet. Det var ettermiddagssol på verandaen vår. Alt var rett og slett klart til årets fest, den 11. i rekken!
Da kommer gjestene kjørende samtidig. Vi står på den nylagde trappa vår (ferdig i går) og tar i mot dem der de kommer smilende mot oss i bunadene, finkjolene og dressene. Og en av våre beste venner kommer ut av bilen i lys lindress og stråhatt! Det bare gjorde bildet helt fullkomment, og jeg ble rett og slett så glad for det fine bildet at jeg ga fra meg et lite hvin. Og kvelden videre ble også veldig fin. Vi avsluttet tidlig - det er tross alt en del småbarn som skal på barnehage og skole i morgen, men det er utrolig koselig å høre vennene våre si til hverandre: "Det blir ikke 17 mai uten en tur hit"!
I'm happy:)
Med ønske om en fin 17 mai til alle sammen.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser altså for meg at du står og tar imot gjester på den fine trappa di iført bunad! Men du hadde ikke bunad? Du må skaffe deg bunad...
;-)

Forøvrig hørtes det ut som et strålende vellykket selskap! :o)

Anonym sa...

Jeg vil også på 17.mai fest hos dere!!!!!
Sukk, snufs, hulk!
Godt å høre at det ble suksee i år og.
Klem fra tidligere 17.mai fest deltaker på sørvestlandet

elin sa...

Det hørtes veldig masse ut som et "perfect moment" :-)masse gratulerer med dagen som var, håper dere hadde det STRÅLENDE.

C-mor sa...

Heidi: Nei, jeg har ikke bunad.Da ville det blitt bonderomantisk øyeblikk. Jeg hadde sommerkjole og høye hæler:)
Sørvestlandet:Sånn er det når man flytter så langt unna vet du;)
Elin: Ja, det var veldig bra! Og du hadde også en fin dag håper jeg:)