fredag 1. mai 2009

Helg

Ute skinner sola og alt ligger til rette for en flott 1. mai-helg . Planene i dag er å nyte det fine været, være ute i hagen og bare kjenne på den fine dagen. Årets første grilling blir det nok også. Storesøster har reist på hyttetur med en klassevenninne, og vi venter henne hjem på søndag. Det er ikke til å unngå at vi er litt spente på hennes vegne, håper virkelig at hun får en fin opplevelse. Det hele skjedde nokså raskt -vi fikk forespørsel onsdag kveld, og i går kveld reiste hun. Men siste rapport ga inntrykk av at hun har det fint!

Mens vi ventet på telefon om at de var kommet vel fram i går kveld satte vi på en film. Først satte vi på "Søstrene Boleyn", men når det er en vakker vårkveld ute er det få ting som stemmer dårligere for meg enn å se et engelsk historisk drama. Jeg liker veldig godt den type filmer, men i går ble det altså helt feil. I stedet satte vi på en film som heter "Når hjertet blir varmt" (Shadows in the sun). En fantastisk søt film full av herlige klisjéer, du vet stort sett hva som kommer til å skje, men noen ganger er det helt greit. Handlingen foregår i Toscana, og det er så idyllisk og solfylt, og man kan kjenne olivenlukta - nå har jeg aldri vært i Italia, men denne filmen er jo fantastisk reklame for landet. Desverre sovnet vi før den var helt ferdig -så i stedet snek vi oss opp for å se den ferdig i dag tidlig. Det gir en følelse av luksus å ha tid til det:)

Ønsker alle en fin 1. mai helg!

1 kommentar:

Heidi sa...

Også med Joshua Jackson, da! Han har jeg nesten ikke sett siden jeg tjuvkikket på Dawson's Creek! :o)