mandag 2. november 2009

Huskeliste

Det kommer masse filmer på kino og på dvd framover som vi har lyst til å få med oss. Det er spesielt mange barnefilmer som lokker, men også noen voksne.


Vi starter på lørdag med den store kinodagen, så får vi se hvor mye vi rekker før de tas av plakaten igjen.

Be
stevenner - denne norske barnefilmen ser ut som en perfekt film for storesøster.

Knerten
- vi har jo til og med hilst på figuren "i levende live" da vi var på bokfest i Operaen.

A christmas carol
- jeg ser at denne har fått 11 års grense men håper jeg får den med meg før jul allikevel - med eller uten barn. Dette ser ut til å være en veldig lovende variant av denne fantastiske juleforellingen!

Julenatt i Blåfjell - ny film om Blånissene- med en femåring i huset blir nok dette et must. Men uansett har vi billetter til teaterforestillingen i Oslo allerede så der har vi noe å se fram til.

Alvin og gjengen 2
- Jentene i huset elsker den første filmen - og musikken er så teit at man blir litt glad av den.

Luftslottet som sprengtes
- siste del av Stig Larsson trologien -man har jo lest boka, så det er ikke noe nytt som venter her, så den blir ikke første prioritet, men vi må jo se den.

Couples retreat
- jeg elsker romantiske komedier - denne ser ut til å være litt i overkant, men jeg ser den gjerne på kino allikvel.

(500) days of Summer - "Sexy, smart og utrolig morsom" reklameres det med. Sikkert noe for meg det også...

Dersom vi ikke rekker å se disse filmene på kino får vi ny anledning når de kommer på DVD. Jeg rakk dessverre ikke å få med meg den nyeste Harry Potter filmen på kino i sommer, så den skal sees med en gang den er tilgjengelig på DVD 18 november.

Andre filmer vi må se på DVD er:

Natt på museet 2 - vi så nettopp nr.1 og gleder oss til å se hva som skjer i denne.

Engler og demoner: Har lest boken og er litt nysgjerrig på hvordan biblioteket i Vatikanet ser ut!

Four Christmases: romantisk julefilm jeg aldri rakk å se i fjor. Hvorfor tar det da et helt år før den kommer på dvd? Fordi den kun skal sees før jul?

Istid 3: Denne filmen var det reklame for overalt da vi var på ferie i sommer. Og allikevel fikk vi aldri sett den. Men nå...

Hest er best 2: Nok en oppfølger til en av de filmene storesøster har likt best. Og det handler tross alt om hester - kan det noensinne bli nok av det!

Vi rekker nok ikke å se alt sammen sånn med en gang, og ikke har vi råd til å fly så mye på kino heller. Og dessuten er det bokhøst og masse nye bøker man skulle ha lest. Men det er jo uansett kjekt med en oversikt så slipper vi å lure på hva det var vi tenkte at vi skulle få med oss.

(Bildekilder: filmweb.no, videonova.no, sfkino.no)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gled dere til Knerten. Vi så den i dag, den var heeeeeerlig!
LV

Heidi sa...

Jeg blir gjerne med på et par av dem!! :oD