tirsdag 12. januar 2010

Har sett - vil se...

Fra et av de tv-bryllupene jeg har likt best...

Det er godt at det er noen tv-serier som man blir hekta på, jeg elsker god tv men i de siste årene er det få serier som har fenget helt. Det ble liksom aldri helt det samme etter Friends, Ally Mc Beal, Judging Amy, Nikolai og Julie, Kalde føtter og SATC. Men noen serier har jo fått fram smilebåndet igjen - Klovn er en slik serie. Jeg gleder meg til de begynner å sende nye episoder igjen - det kan da ikke være så lenge til. Jeg tror vi har sett to sesonger på norsk tv- men det er laget mange flere sesonger og vi har allerede sett sesong 5 på DVD.

...til et annet..
Dagens episode med Greys var en skikkelig trigger for tårekanalene, og en av de mest uforglemmelige. Her var det masse drama men også masse romantikk. Det var ganske moro å gå inn på Facebook og se at jeg har mange andre venner som har sett på episoden og mener det samme. Det snufses og hulkes i statusen til flere. Så noen "lyspunkter" er det på tv-fronten fortsatt.

Men vi er også tipset om serien 30 Rock med Tina Fey og Alec Baldwin. Hvorfor har vi ikke fått med oss denne enda? Nrk2 begynner å sende sesong 2 i februar, så innen den tid må vi ha sett noen episoder... Den skal være utrolig morsom, og vi har høye forventninger. Så her blir play.com løsningen for å komme seg ajour.

En annen serie vi har tenkt å sjekke ut er Mad men - serien har slått an som bare det i USA men jeg har ikke fått med meg at serien er sendt på norsk tv. Men i følge se.no sendes episode 3 kl. 03.30 natt til neste tirsdag, så da får Get-boksen hjelpe oss her. Serien har vunnet en rekke priser, og er allerede inne i sin 3. sesong i sitt hjemland. Handlingen er lagt til New York på 60 tallet, og "Mad men" er en betegnelse som ble brukt på forretningsmennene og kvinnene som jobbet med reklame på Madison Avenue . Jeg har tro på denne, altså.

Og så trenger vi litt ekstra tid - til å se alt, lese alt, høre alt...

6 kommentarer:

LV sa...

Jeg har ikke fulgt med på sykehus-serien, men så tilfeldigvis den i går. Skikkelig trist og glad og lei meg på samme tid...... Ellers liker jeg jo lipstick jeg da, men nå er det Courtney Cox som har tatt over med Cougar Town. Fønker litt, men ikke helt...
LV

hh sa...

Mad men fikk vi i julegave, så vi får bare måke oss tid! Gårsdagens episode var riktig så blodig og riktig så trist, skikkelig drama!

Heidi sa...

Åh, nå føler jeg virkelig at jeg har gått glipp av en Greys-episode! Ble det bryllup? Og hva var veldig trist?

Vi har forøvrig omsider fått igjen tv-en i kveld etter en ukes mas på get. Men en uke uten tv går faktisk greit det også! :o)

Anonym sa...

Har vært gjennom både 30 rock og Mad men og elsket begge! Gled deg :-) Og ja, selvfølgelig var jeg en av dem som hadde en sippete facebookstatus etter Grey's på tirsdag...

Tea Kristin sa...

Mad men har jeg også kjempelyst til å se - jeg storkoser meg med å se på bilder av klærne de bruker ihvertfall. Jeg har nettopp oppdaget Glee og Being Human jeg da, og begge de er supermorsomme! :D

C-mor sa...

HH og Olava: Så bra - vi klarte ikke vente så nå er både Mad men og 30 rock bestilt - vi gleder oss (og vi kan diskutere serie utover våren, HH):D
LV og Tea: Både Cougar Town og Glee ser ganske lovende de også, jeg har sett litt på begge seriene. Courney Cox er ganske morsom men akkurat på kanten til å være for mye - og Glee er også litt glatt - men gjør meg glad med all musikken. Og Heidi, du gikk glipp av en bra episode på tirsdag, ja.