mandag 5. april 2010

Påske - på riktig!

Og så ble det drømmepåske til slutt. Akkurat slik påsken skal være, uansett hvor man er. Og for å få til det trenger vi denne:

Gjett om sola var velkommen da den kom.
Påskehelgen har vært helt nydelig, og inneholdt blant annet:
  • påskeegg
  • påskeskirenn
  • årets første grilling - magisk
  • avslapning i solveggen
  • øl i solveggen
  • vin i solveggen...
  • Spist mye Kvikk-Lunsj (inne og ute)
  • lest bøker i solveggen
Og vi har lagd mye deilig mat - deriblant lammestek og Boeuf Bourguignon. Solen har også lokket oss ut på flere skiturer og dagens tur var nok den siste på denne siden av sommeren. Vi anser nå skisesongen som avsluttet. Men en flott tur var det, sola skinte og varmet som bare det og jentene var kjempeblide, hele veien.
Alt regnet vi fikk i begynnelsen av påsken sørget for at vi har merkbart mindre snø nå enn det var for en uke siden. Men vi har likevel såpass mye snø i hagen at jentene kunne lage fine snølykter og snøkunst.
Utrolig hvor gøy - og fint - det kan bli ved hjelp av litt konditorfarge i sprayflasker.

I dag tidlig våknet jeg kvart på syv, helt uthvilt, noe som ga meg et par timer alene med baking av ferske rundstykker, en god varm kaffekopp og en bok jeg liker veldig godt.
Jeg føler meg ganske klar og uthvilt for å møte hverdagen igjen - for meg blir det enda en dag med jentene siden det er planleggingsdag, men på onsdag er vi i gang igjen.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Åh, jeg kjenner jeg er litt misunnelig på påsken din! Selv om den er deg vel unt! :o) Og den ekstra fridagen... Vel, vel, jeg er tilbake til hverdagen i morgen.

hh sa...

Vi spiste også Biff Bourgougne. Skikkelig påskemat (avansert lapskaus, egentlig!) Men grillinga har vi tilgode! Kanskje til helga? :-)