onsdag 11. august 2010

Ettermiddagsfilm

(Er du på bygda så får du ta på deg hatt)

Så er vi i gang med hverdagen igjen, hele familien. Lillesøster hadde aller første dag på SFO i dag og ga pappaen sin klar beskjed da han ville følge henne inn på basen - "Jeg klarer meg selv"! Med storesøstra til stede var det nok litt tryggere for henne enn for de som er helt nye. Hun var strålende fornøyd i dag og teller ned dagene til skolestart.

Men det er jo fortsatt litt sommer igjen allikevel, ettermiddagene er fortsatt ledige, det er noen uker til vi skal kjøre jenter hit og dit på kveldsaktiviteter. I dag striregnet det når vi kom hjem, jentene ønsket å se på film, pappaen har litt feber og det endte med at jentene så "Lille kylling" på stua oppe og vi så film på stua nede.

"Did You Hear About the Morgans" er en romantisk komedie med Hugh Grant og Sarah Jessica Parker i hovedrollene. Ekteparet Morgans er separert og ikke så veldig gode venner, men når de blir vitne til et drap og morderen er ute etter dem får de behov for vitnebeskyttelse og sendes fra storbyen New York til landsbygda i Wyoming. For to urbane bymennesker er denne overgangen selvfølgelig i største laget, og her skal de være en uke sammen før de sendes videre. Filmen er nokså klisjefyllt, her er folk fra bygda virkelig fra bygda, men snille, og bymenneskene er travle og effektive og veldig opptatt av seg og sitt. Hugh Grant spiller som alltid bra i denne typen filmer men Sarah Jessica Parker er rett og slett litt for stiv her, synes jeg. Hadde jeg vært castingansvarlig i denne filmen hadde Kate Hudson fått denne rollen i stedet. Men det er jeg visst ikke:) Man blir nok ikke det av å ligge i sofaen og se på film en regnværsettermiddag heller!

1 kommentar:

hh sa...

Med Kate Huson hadde ting kanskje løftet seg litt! Jeg syns i bunn og grunn at dette var en ganske dårlig film, og jeg blei skuffa! :-( Jeg tenkte ikke på at det hadde med SJP å gjøre, men kanskje det har det?