torsdag 25. november 2010

Snudd på hodet...

Tilstanden hjemme:

Jeg sitter i sofaen, koser meg, leser nyeste KK, drikker litt rødvin (på en torsdag), hører på en jule-cd som det er tipset om på flere blogger. Denne kommer jeg nok til å spille litt den nærmeste måneden, en skikkelig deilig juleplate.
 
 
Og så SÅ nydelig cover, 
I morgen går det første julebordet av to av stabelen for meg. Og for en gangs skyld er antrekket klart dagen før. Alt jeg trenger å gjøre er å glede meg.

Men - så er det noe som skurrer da, i dette idylliske bildet. Rundt meg løper mannen min og stryker skjorte, vurderer dresser og slips. For han skal skifte på jobben for å gå direkte til sitt julebord i morgen, så nå er det han som stresser med antrekk (det er kanskje litt idyll det at han fikser sjøl og...). He he  Som den dårlige kona jeg er hjelper jeg ikke til (men jeg har brukt ca 3 timer på å følge jenter i svømmehallen i dag mens han slapp så det skulle egentlig bare mangle). Han blir sikkert så fin atte.

Lurer på om han blir like ivrig om jeg ber han om å pakke bagen for jentene som skal sove borte også...


Ingen kommentarer: