søndag 14. november 2010

Til Pappa på farsdagen

Storesøster har i anledning farsdagen skrevet bok til pappaen sin. La meg presentere boken med den treffende tittelen:

"Gratulerer med farsdagen!"

Det var en gang ei lita jente.
Hun var 5 år.
Og hun glemte at det var farsdag.
Og på selve dagen var hun ikke korselig i det hele tatt mot faren, hun sa alt dette her:
"ÅÅÅ Jeg vill ikke ha lever-postei!"
"Finn klær!"
"Flytt deg jeg skal frem"
Og ikke til hvem som helst men til faren sin. 
Da jenta skulle på skolen var pappa'n lei seg. 
Men det brydde ikke Sofie seg om (Sofie er jenta på 5 år) 
"Jeg vill ha på T-skjorte, sjorts og jogge-sko. "
På SFO sa solan: (en voksen)
"I dag er det farsdag og jeg har fått gave"
Da kom jenta på:
- Å nei, det er farsdag og jeg som var så gretten i dag mot pappa!
Hun kjappet seg og lage et kort hvor det sto:
Gratulerer med farsdagen.
Og en sånn: tegning (Mye større)
Som sier:  

Og på kvelden etter middag ga hun han kortet.
OG HAN BLE KJEMPEGLAD!
Takk for meg!

Faren smilte sånn:


(Gjengitt med tillatelse fra forfatteren.)

Kos dere på farsdagen:)

1 kommentar:

Heidi sa...

Haha, helt herlig! Du har en forfatterspire i huset! :o)