tirsdag 15. juli 2008

This Charming Man av Marian Keyes


"This charming man" underholdt meg i ferien, og jeg må bare si at jeg liker bøkene til Marian Keyes veldig godt. Denne var intet unntak. Marian Keyes skriver ofte om et alvorlig tema og folk som er litt på siden i bøkene sine, men dette er jo chicklit de luxe, så det ender jo som regel godt for heltinnen/e, så også her. En kjent politiker offentliggjør sin forlovelse, og vi følger fire kvinner som hver har en spesiell grunn til å reagere på denne nyheten. En av disse personene er hans kjæreste Lola, som ikke er den utkårede. Boka veksler i synsvinkel og til og med i skriiftype for å skille mellom karakterene vi følger, men jeg synes Keyes er veldig god til å samle alle trådene i bøkene sine.
Jeg koste meg med boka på stranda og gleder meg til neste bok av forfatteren.

Jeg leser disse bøkene stort sett på engelsk. Jeg kjente et behov for å trene meg på å lese engelsk og begynte med Bridget Jones dagbok, og siden har det blitt mange slike bøker. Men jeg har ikke vært så flink til å prøve meg på andre sjangre. Den dagen kommer nok også. Enn så lenge gleder jeg meg over å kunne lese bøkene med en gang de er gitt ut istedet for å vente på at de muligens blir oversatt til norsk. Anbefales!

Ingen kommentarer: