tirsdag 30. desember 2008

Vinter

I endel blogger jeg følger med på har de nå begynt å skrive litt om våren. Det blir for meg som å sitte i juli og glede seg til jul - helt meningsløst. Det blir noen tunge måneder framover hvis jeg skulle fokusert på våren nå... Det er jo vinter, og det er jo tiden for å ake, gå på skøyter, dra fram skia. Vi har ikke gjort noen av delene enda - jo, akt så, men vi trenger litt mer tid på oss så vi får kjenne på vintern! (Altså slike drømmedager med -5 grader og myk fin snø...). Det er rimfrost og veldig vintervakkert ute nå, men det er for kaldt til at det kan brukes til noe særlig.

Men kanskje blir det en bløt vinter vi går i møte. Min venninne var innom her på middag, og hun hadde på seg en støvel som tåler -17 grader. Det er ike umulig at jeg går til anskaffelse av en slik Muckboot etter hvert - den er jo helt ideell for å gå tur uansett vær -og ikke minst det perfekte fottøyet når jentene skal hentes fra skole og barnehage og man må traske over den bløte skolegården med det resultatet at man kommer hjem bløt og kald på beina.

Ingen kommentarer: