tirsdag 15. september 2009

100-...=84

100-...=84 = vanskelig...
Storesøster har blitt stor, 3. klassing og greier. Vi er nokså himmelfallen over leksemengden - det kan være at det går raskt for noen men her sliter vi med matten om dagen. Det er utrolig frustrerende å være vitne til at noe kan være så innmari vanskelig, å finne ukjente tall kan tydeligvis være veldig forvirrende. Vi gjør vårt beste for å hjelpe til med vekslende resultat.

Men det er jo ikke vanskelig å sette seg inn i det - vi opplever alle at noe blir litt høytflyvende til tider, og har man ikke knekt koden gjør man det fort mye vanskeligere for seg selv. Uff, dette ble en skikkelig frustrerende kveld. Ikke den første dette året og helt sikkert ikke den siste heller.

Godt da å kunne lage seg en god kopp te og la seg underholde av irriterende forhold og blod og gørr i Greys Anatomy! Og glede seg over valgresultatet og mine fine nye røde grytekluter som min snille kollega har heklet til meg og ga meg i dag tidlig! De gjorde meg VELDIG glad!

Se, jeg sa jo at de passet inn på kjøkkenet mitt - the marimekkoway;)



2 kommentarer:

Heidi sa...

Veldig glad for at du likte dem! :o)

Angående matte: Vi hadde et tilfelle med Pia i forrige uke der hun skulle gjøre om uekte brøker til hele tall og ekte brøker. Jeg forklarte, Pia skjønte ikke, jeg forklarte igjen og Pia fortsatte å gjøre feil. Men plutselig løste hun koden og resten av oppgavene gikk som en lek! Det var moro!

Nå er det straks Grey's! ;o)

C-mor sa...

Jeg gleder meg veldig til vi kommer dit, det blir veldig bra for alle! Og ja, nå er det greys:)