mandag 17. mai 2010

Hipp Hurra!

Kasper har tronet ute på trappa i sola og pyntet huset med sin tilstedeværelse. I et lite friøyeblikk fikk jeg knipset et bilde av han, se som han poserer foran flaggene!

17 mai er en absolutt favorittdag i Kaspers Hus, men dagen i år var kanskje i overkant travel. Dugnad er en stor del av 17 mai selv om noen kanskje ikke tenker over det i det hele tatt - særlig besteforeldregenerasjonen er flinke til å klage dersom det ikke blir som de har tenkt med en gang - selv har jeg vært med å drive kiosk i dag og kjære vene for en innsats foreldre gjør når det virkelig gjelder, og allikevel tillater folk seg altså å klage dersom de må vente noen minutter i kø! En erfaring rikere blir man for hver nye oppgave man gjør, og det kan være nyttig å ha med seg videre.

Etter en full dags jobb på storesøsters skole har vi grillet med den faste gjengen her hjemme. Det hadde ikke blitt det samme uten. Ny gassgrill og ekstra stor veranda gjorde det hele enda smidigere enn det har vært tidligere. I anledning dagen prøvde jeg meg på Pavlovakake og den ble om jeg kan si det selv ganske så god! Quiz for de voksne og smakelek for de små ble også arrangert. Vi har blitt en nokså stor gjeng - 8 voksne og 7 barn - det blir litt leven. Men som vi koser oss:)

Nå ligger vi godt nede i hver vår sofa fornøyde og slitne etter enda en veldig fin 17 mai.

Det er nesten for sent å si det nå, men: Gratulerer med dagen!

Ingen kommentarer: