tirsdag 15. juni 2010

Med tårer i øya...

(Sliten barnehagesekk etter fem års tjeneste)
..sto vi der, en rekke med mødre og tittet på barna våre som sang for oss for så å få utdelt "permen sin" på sommerfesten i barnehagen i kveld. Siste sommerfest sammen for voksne og barn, når sommeren er over er det skolestart og ny hverdag for de små - og til del også for oss. Når permen i tillegg inneholder bilder av minstejenta og bestevennene fra de var ett år gamle fram til årets store høydepunkt, overnattingen i barnehagen, er det ikke fritt for at vi ble enda litt mer snufsete hele gjengen. Jeg var ganske glad for at jeg hadde store solbriller på meg.
(For alt jeg vet sto det noen pappaer der med tårer i øynene og, men det så ikke jeg).

Sommer er fantastisk, men av og til betyr det også en avslutning på noe fint. Den mest tårefylte avslutningen jeg har vært med på for egen del var da vi sluttet på Folkehøgskolen, men det lærte meg også at det kan være noe nytt, fint og spennende som venter der framme. Og jeg vet lillesøster gleder seg til å begynne på skolen i tillegg til at vi voksne ser fram til å ha begge jentene på ett sted. Allikevel det var ikke fritt for at jeg ble litt vemodig og snufsete i kveld. Og egentlig er det godt å vite at det er fordi det har vært en fin tid for jenta vår.

Ingen kommentarer: