søndag 20. juni 2010

Staselig helg


(fint bilde hentet fra bryllupsbloggen på SvTv)
Det har blitt blogget om helgas kongelige bryllup både her og der - selv var jeg i den noe surrealistiske situasjonen at jeg befant meg i Aqualand på Kielbåten i det Kronprinsessan skred oppover kirkegulvet med sin far. Akkompagnert av lyden av hylende unger og plasking fikk vi bivåne begivenheten i selskap med en rekke andre mammaer og pappaer som stimlet seg sammen foran tv'en som var hengt opp

Selv har vi feiret bursdager til både pappen i huset og mammaen hans i helgen. God mat, hyggelige kvelder sammen og en avslappende helg på båten er helt fint. Jentene syntes det var fantastisk moro å kjøre båt. Og skal vi først ha det litt staselig rundt oss er ikke Kielbåten det dårligste valget, der er det både marmorsøyler og nypussede messinggelendre!

Vel hjemme har jeg sett bryllupet i reprise i dag, så i dag ble jeg rørt av Daniels tale, i dag har jeg fått sjekket ut alle kjolene og i dag fikk jeg endelig sett kake og bryllupsvals. Victoria var fantastisk flott som brud, kjolen var veldig fin, og heldig er hun som får bære tiara. Lillesøster så med store øyne på gjestene i kirka der alle de kongelige tiaraene blinket om kapp.

Vel hjemme igjen har vi også blitt rykket tilbake til virkeligheten når lillesøster fikk feber utover dagen og i tillegg har blitt skikkelig dårlig. Etter å ha sovet en times tid på ettermiddagen var hun fast bestemt på at det var mandag, og lurte fælt på hvorfor vi alle var hjemme når det egentlig var dagen etter søndag.... En smule trøtt og forvirret stk. jente hos oss, altså.

Men i morgen er det mandag, ny uke, nye muligheter. Det er det jammen for de nygifte også, selv om de nok har noen roligere dager foran seg enn det vi har.

Ingen kommentarer: