tirsdag 20. januar 2009

Smartere måter å handle på...

Sånn føles det av og til....

I dag, på vei hjem fra jobb var to små jenter og en mamma innom butikken. Mammaen hadde jobbet litt lenge, og jentene var de siste som ble hentet, både på Sfo og i barnehagen. De var sultne. De måtte kjøpe middag.

Og hva havnet i den handlekurva:

  • en nystekt kylling
  • en frossen lasagne (og det har vi aldri kjøpt før!!!)
  • vårruller
  • to ostebriks og et hvetehorn, vi var jo KJEMPESULTNE
  • en kjekspakke (med tranebær og havre, vi var litt sunne...)
  • en drikkeyoughurt
  • sabeltannbrød
  • mors favorittbrød som er ganske dyrt

..og milo og melk, men det trengte vi. Men alt det andre var et resultat av at vi var veldig sultne! Og det hadde kanskje holdt med den kyllingen...

Så det vi ønsker oss er at matvarekjedene skal ta opp igjen muligheten for å bestille varer på internett - for at vi enten kan hente den i butikken - ferdigplukket, eller for hjemkjøring. Så slipper vi å bruke masse penger når alt vi trenger egentlig koster 1/3 av alt vi kom hjem med. Fru Spare gjemte seg nemlig godt når vi var i den butikken. MATBUTIKKER; HØRER DERE MEG!!! Jeg er sikker på at skapene mina hadde fått et fornuftig og SUNT innhold på denne måten.

Og så, som min kollega nevnte her om dagen - tenk hvor fantastisk om man kunne få kjøpt ferdig, varm og sunn mat til å ta med seg hjem fra Barnehagen - DET hadde vært noe det. Så slapp man å fore ungene sine med alt det usunne som plutselig blir med hjem...

Og til slutt, brødlevering på jobben. En brødbil som kunne kommet oppom og solgt oss dagens brød og kaker - helt rykende varme og ferske.... Det hadde ikke vært meg i mot.

Og så drømmer vi om vaskehjelp, men hvem gjør vel ikke det?

(P.S.Mammaen trodde faktisk at hun skulle lage alt i dag, der på butikken. Men hjemme dukket sannelig fru Spare opp igjen og gjorde noe så fornuftig som å legge lasagnen i fryseren. Så nå har vi mat i morgen og).

1 kommentar:

hh sa...

Å, det høres ut som om det var en travel ettermiddag... Egentlig høres det ut som om både du og jeg kunne ha trengt litt hjelp til litt av hvert! (He, he!) Men du vet: City Maid kan rengjøre huset ditt, men jeg tviler på at Fru Spare går med på det.. 1400 kr pr. gang skulle de ha for å vaske "Villa Villakulla" på Holt-Vestvollen... Hallo?? Jeg takket pent nei. Da kan jeg heller bruke de pengene på andre ting, ja!!