onsdag 24. juni 2009

Verandatanker

Så sitter man på verandaen kokken 23.00 og er alldeles ikke trett. Det er behagelig temperatur og jeg har kald cider i glasset. Slike kvelder er gull!

Tidligere i kveld har jeg stått i apotek-kø og deretter en annen laaang kø (Cubus hadde halv pris på alt -jeg kjøpte badetøy til storesøster og favorittundertøy til meg). Var det verdt det -nuvel, muligens ikke, men jeg sto nå der. Og inn i denne eviglange køen snek det seg to damer på rundt 60 år, selv om de fikk pent beskjed om at køen begynte MYE lengre bak. Og det ironiske var at de sto og klaget på rotet i butikken, og sa "slik var det ikke før" og ga skylden til "våre nye landsmenn" (et begrep jeg for øvrig er utrolig irritert over). Burde ha sagt noe men gjorde det ikke. Men det jeg merker meg, gang på gang, er at det er en del litt oppi åra som FULLSTENDIG mangler køkultur. Vi opplevde også et tilfelle i går.

Hva er det de har det så travelt med -når flyet har landet for eksempel -dersom man er førstemann ut får man jo ikke bagasjen sin tidligere? Når man velger å stille seg i en superlang kø har man jo faktisk også muligheten til å la være. Tenker jeg, her jeg sitter på verandaen og koser meg med et glass Cider.

1 kommentar:

hh sa...

Så enig, så enig, i alt det du skriver. Hva er det med folk og kø? Hvorfor blir spesielt gamle mennesker så utrolig hissige? Kan de ikke bare la være? Og det uttrykket, ja det irriterer vettet av meg også. Fnys.